Jump to content

Digest Jan-Feb

We talk about what was done and updated in the past month. We help keep abreast of events.

January February

Servers monitoring and the Addons Editor

We present you two legends. All dreams come true.

Servers monitoring The Addons Editor

Game tooltips

Tooltips provide a way for 3rd party fansites and extensions to display detailed information on mouseover.

Read more

The Addons Updater

Let us to introduce the addons updating software and to share the details

Read more Download

Toggle transparent input from LUA.


Setras

Recommended Posts

Моя плохо понимать что твоя хотеть

Это никак не связано с установкой прозрачности панелей\виджетов из кода?

Link to comment
Share on other sites

As far as I've seen, nope.

The only function that comes close to this is :Enable(false) but it grays textures.

An idea that I just had is; you could create two main forms with the same sizes, one with TransparentInput true, one false with PickChildrenOnly true and then :AddChild(widget) back and forth as DND is necessary.

Link to comment
Share on other sites

Transparent input значит мышкой можно тыкать насквозь, т.е. панель "прозрачна" для тыканья мышкой.

Если оно false то мышка тыкает не сквозь панель (например в 3D view или в другие виджеты под нашим) а в панель - например для перетаскивания или для нажатия кнопки.

Надеюсь максимально подробно объяснил. Например мы создаем большое прозрачное/полупрозрачное окно, например карту в реальных масштабах нокоторая должна быть видна всегда, как в диабло 2 например - т.е. она всегда полупрозрачная и в центре экрана, т.е. на ней можно сфокусироваться (глазами, не ЛУА )) ).

В ней естественно должен быть Transparent Input - чтобы сквозь карту можно было тыкать мышкой в инвентарь, по врагам, в окно трейда и т.п.

Либо например нам нужна панель в которой (или которую, или которую за что-то) нужно перетаскивать. Если Transparent input == true то мы не можем ее перетаскивать - нажатия передаются в то что под ней. Или кнопки - кнопки тоже не будут нажиматься если в них стоит "transparent unput" (хотя на кой хер это надо? :) Но прям щас у меня уже появились идеи).

Link to comment
Share on other sites

Нда.. как это менять из кода не знаю

Если только так, как написал Ciuine

Link to comment
Share on other sites

я так и делаю в аддоне LootsManager - одно окно в другое вставляю - когда надо DnD выполнить

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pick children only allows the transparent input to only be applied on the <Children> of the panel specified.

<TransparentInput>false</TransparentInput><PickChildrenOnly>true</PickChildrenOnly> Makes the input for the panel click through-able but not its children.

<pickObjectsOnly>true</pickObjectsOnly> is similar, and allows only for valued objects to be clicked.

Edit: Here's an example of the idea I mentioned before, of swapping the children back and forth between clickable and non-clickable forms using PlayerHUD; it requires ConfigWindow to test (among various other features I've been working on, note the use of clipmasks and reduced number of actual defined panels):

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest CommanderSirow

There is probably no chance to do that on an existing widget (eg. the games default ones) due to the "display" panel needing <TransparentInput>false</TransparentInput> in the first place? :-/

Hope the allods dev's might add a lua trigger for this :-/

Quick off-topic question: Is there a way to extract the default interface code? I know I can just open the *.pak files with any ZIP-tool, but I could not find any lua files.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using our site you agree to the Terms of Use