Jump to content

Digest Jan-Feb

We talk about what was done and updated in the past month. We help keep abreast of events.

January February

Servers monitoring and the Addons Editor

We present you two legends. All dreams come true.

Servers monitoring The Addons Editor

Game tooltips

Tooltips provide a way for 3rd party fansites and extensions to display detailed information on mouseover.

Read more

The Addons Updater

Let us to introduce the addons updating software and to share the details

Read more Download

Руны


Guest alexkas

Recommended Posts

Guest alexkas

Как получить информацию о рунах инспектируемого объекта?

Пробовал так:

Code:
onEvents [ "EVENT_INSPECT_STARTED" ]  = function( params )

   local TargetID = unit.GetPrimaryTarget( avatar.GetId() )

local Runes = 0

local numb = 0

local res = 0

if TargetID and unit.IsPlayer( TargetID ) then

      local Items = unit.GetEquipmentItemIds( TargetID )

for i, ItemId in Items do

local Rune = avatar.GetItemInfo(ItemId).runeId

      

if Rune then

Runes = Runes + avatar.GetItemInfo(Rune).runeInfo.runeLevel

numb = numb + 1

end

         

if Runes > 0 then 

res = Runes / numb

wtRunesText:SetVal( "value", common.FormatFloat( res, "%.1f"))

end

end

end

end

Ошибок в логе нет, как и данных о рунах :) Что можете посоветовать, в чем ошибка?

Link to comment
Share on other sites

local Rune = avatar.GetItemInfo(ItemId).runeInfo

There's a whole lot in the ItemInfo category that is useless. Gotta wade through it. You could also restrict the search to the item slots involved to reduce the amount of times the function is used.

Link to comment
Share on other sites

runeId: ObjectId / nil - id руны, вставленной в предмет, если такая есть (иначе nil)

Не вставляются руны в предметы уже ООООЧЕНЬ давно.

Руны нынче - отдельные предметы в слотах экипировки.

DRESS_SLOT_OFFENSIVERUNE1

DRESS_SLOT_OFFENSIVERUNE2

DRESS_SLOT_OFFENSIVERUNE3

DRESS_SLOT_DEFENSIVERUNE1

DRESS_SLOT_DEFENSIVERUNE2

DRESS_SLOT_DEFENSIVERUNE3

Т.е. рунами являются предметы в данных слотах а не предметы вставленные в предметы экипировки.

Ну и сами в себя руны не вставлены...

Code:
onEvents  [ "EVENT_INSPECT_STARTED" ]   = function( params )

local TargetID = unit.GetPrimaryTarget( avatar.GetId() )

local ATKR = 0

local DEFR = 0

local res = 0

if TargetID and unit.IsPlayer( TargetID ) then

local Items = unit.GetEquipmentItemIds( TargetID )

ATKR = ATKR + avatar.GetItemInfo(Items [DRESS_SLOT_OFFENSIVERUNE1] ).runeInfo.runeLevel

ATKR = ATKR + avatar.GetItemInfo(Items [DRESS_SLOT_OFFENSIVERUNE2] ).runeInfo.runeLevel

ATKR = ATKR + avatar.GetItemInfo(Items [DRESS_SLOT_OFFENSIVERUNE3] ).runeInfo.runeLevel

DEFR = DEFR + avatar.GetItemInfo(Items [DRESS_SLOT_DEFENSIVERUNE1] ).runeInfo.runeLevel

DEFR = DEFR + avatar.GetItemInfo(Items [DRESS_SLOT_DEFENSIVERUNE2] ).runeInfo.runeLevel

DEFR = DEFR + avatar.GetItemInfo(Items [DRESS_SLOT_DEFENSIVERUNE3] ).runeInfo.runeLevel

         

if (ATKR + DEFR) > 0 then 

res = (ATKR + DEFR)/6

wtRunesText:SetVal( "value", common.FormatFloat( res, "%.1f"))

end

end

end

Как-то так...

Как я понял res - средний уровень рун, но на лоу лвлах это не актуально, а на хай - мало у кого стоит 1-2 восьмые-девятые руны а третья - пусто...

Link to comment
Share on other sites

Guest alexkas

Спс, так работает

Link to comment
Share on other sites

Guest alexkas

Еще небольшой вопрос. Как нибудь можно отследить, что ты убил другого игрока? что то я в апи не нашел таких функций.

Link to comment
Share on other sites

Guest alexkas

Это я видел, меня просто смутил один момент. Если ты в пати\рейде, то счетчик убийств в окне информации перса увеличивается при смерти любого юнита, которого хоть раз ударил, не обязательно добил. Грубо говоря EVENT_UNIT_HONOR_KILLS_COUNT_CHANGED.срабатывает, но в статистике о арене, яре эти килы не берутся во внимание. Как то так :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using our site you agree to the Terms of Use