Jump to content

Digest August

We talk about what was done and updated in the past month. We help keep abreast of events.

Read more

Servers monitoring and the Addons Editor

We present you two legends. All dreams come true.

Servers monitoring The Addons Editor

Game tooltips

Tooltips provide a way for 3rd party fansites and extensions to display detailed information on mouseover.

Read more

MasterLoot и азбука эмоций - нужна ваша помощь :)


SLA
 Share

Recommended Posts

Ciuine и Carnifex разработали очень интересную вещь, с помощью которой, можно было бы даже общаться между фракциями - "азбука морзе эмоций". Сейчас она встроена в аддон MasterLoot.

Но вот беда, в русской версии она пока не работает, потому, что Carnifex'у нужно собрать список РУССКИХ эмоций, КОТОРЫЕ ДОСТУПНЫ НЕ ВСЕМ игрокам. Например, на EU/US серверах, пару таких эмоций можно купить только в Лавке Редкостей. А у нас, например, есть эмоция "плясать", которую выдавали только за выполнение квеста. Может ещё какие-то есть?

Обидно, что такой полезный аддон как MasterLoot не полностью работает в русской версии из-за такой ерунды, как русские названия пары эмоций :)

Комрады, кто из вас может перечислить здесь названия тех эмоций, которые есть НЕ у всех игроков?

Link to comment
Share on other sites

азбука морзе - там я так понимаю вообще нужно 3 эмоции )) .. так что...

а ввобще прога должна сама подстраиваться под общедоступные эмоции - может просто адаптировать?

Link to comment
Share on other sites

Ну, в классической азбуке морзе одна буква кодируется, кажется, 1-5 двоичными знаками (точка и тире, как 0 и 1). А в АО, с эмоциями, всё гораздо удобнее - их не 2, их 76! :) Если, например, есть 76 штук эмоций, можно передавать данные 76-ричным кодом :) И чем больше эмоций поставить в ряд (слово), тем большее количество данных получается. Например, одна эмоция может передать 76 вариантов числа (буквально, число от 0 до 75). Серия из 2-х эмоций может передать 76x76 = 5776 вариантов, и т.д. Серия из 6-ти эмоций - 192699928576, из 8-ми - что-то около 1113034790000000 (где-то у Lua есть предел :)) И вот в такое огромное число, можно закодировать много текста, и любых других данных. Нужно только сочинить энкодер/декодер, компактно упаковывающий какие-нибудь данные в такие вот огромные числа. Ну или, что-то в таком роде, получится что-то типа передачи данных по модему :)) Я ещё не читал, но они обсуждали это в теме Translation Assistance.

Или, можно с декодером не заморачиваться, а просто сделать, чтобы одна эмоция тупо передавала одну букву. Получится такой алфавит из 76 букв - в него впихнуть 26 латинских букв, 33 русских, 10 цифр, пробел и символ "конца строки". Всего 26+33+10+1+1 = 71 буква. На практике, эмоции проигрываются быстро, кажется, по 3 эмоции в секунду. Это значит, текст будет передаваться по 3 буквы в секунду - довольно быстро :)

P.S. Я тоже предложил собрать список "общедоступных" эмоций с персонажа 1-го уровня. Не знаю, почему они решили собрать вместо этого список "недоступных" эмоций, может, на это были какие-то причины.

UPD: Carnifex только что ответил:

Quote:
and how to whitelist them??? ids can change and the localization of curse too! So I need the text of the to skills, which not everybody has!

По-русски:

Quote:
И как же мне сделать "белый список" эмоций? ID эмоций у всех игроков разные, и локализации конечно тоже. Поэтому, мне нужны названия эмоций, которые есть НЕ у всех.

Но, давайте не будем отвлекаться от темы :) Люди, которые не вылазят из АО :) ну вы же в курсе, подскажите, пожалуйста :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Carnifex

to the thing with encode msg thought emote code I posted here (german, 4th from top) a interesting blog on german allods social network.

Quote:
Außerdem könnte man diese technik auch dazu einsetzen um nachrichten an die andere fraktion verschicken zu können. Wobei kurze texte sinnvoll wären, da es nur 72 verschiedene emotes gibt umd das alphabet 26 zeichen hat. Also benötigt man pro buchstabe rund nen 3/4 emote. Wers genauwissen wil: wenn n die Anzahl der Buchstaben sind, dann braucht man aufrunden(log(26^n zur Basis 72)) emotes um die nachricht zu übertragen und aktuell kann man nur 1 emote pro sekunde senden. Also lieber dann nicht zu viel schreiben^^

Otherwise you can use this for encoding msg, which can be send to the other fraction. Short msg will be more sensefull, because there are on 72 different emotes (some have the same text and count as one^^) and 26 latin letters. So you need per letter round 0.75 emotes. Strictly speaking you need roundup(log(26^n with the base 72) emotes to send a msg with n letters (replace 26 with the amount of cyrillic letters and you know, how fast a russian msg can be send). And you need at least 1 second (sometimes 2) per emote. So it is betther to write short texts^^

Link to comment
Share on other sites

Guest Carnifex

so I only must filter this out "пляшет. " (the point is also set ingame or?) and I have a table with emotes, which everybody also can send?

Link to comment
Share on other sites

у некоторых ивент другой идет... у тех кто имеет предзаказ на хвастаться вылетает дракончик

Link to comment
Share on other sites

I've posted a full list of emotes (from 2 different characters) in MasterLoot's "Development" forum (Emotes-Rus.zip). Both lists include the "пляшет" emote, because both characters have completed a special "Lets dance!" quest during the game birthday event.

But please note, some emotes in those lists DON'T HAVE "name":

Code:
    table_begin 79

     id = 290

    table_end 79

It also caused many errors during emotelist collection in Mods.txt (CompareWString() in isInEmot() fails, when it gets nil instead of WString).

So, nameless emotes in the list - is it OK, or something is wrong?

Link to comment
Share on other sites

Guest Carnifex
Quote:
So, nameless emotes in the list - is it OK, or something is wrong?


So what? Are these empty strings or a nil value as .text?
Link to comment
Share on other sites

It seems to me you'll force Astrum NIval to implement a mechanism for transfering events over the game protocol, or deny access to emotions...

По-моему, вы заставите Аструм сделать механизм для передачи собитий через игру, или закрыть функции на эмоции...

As far as I know, only "/плясать" is not a common emotion, as listed as patchnote: "if once performed". It was on the game's anniversary event.

The rest of them seem to be avaliable to everyone, sometimes only animations differ. Is that important?

Насколько я знаю, только эмоция "плясать" доступна не всем, в патчноуте: "если хоть раз его исполнял". Это танец возле патефона с юбилея. Остальные вроде доступны всем, разве что иногда анимации другие. Это важно?

Link to comment
Share on other sites

Guest Carnifex

Quote from Setras:

Quote:
About different emotes:

There is an alternative "dance" emotion which you could get by dancing with a go-go dancer during aniversary event. 90% of players have it, new player - don't and can't get it somehow.

There is a patron-dragon emotion which was given to those who has preordered AO or who has bought a DVD. Also there will be collection pack soon which will have that emotion but it's not for sale yet.

So there's only 2 emotions ATM which not all players have.

Link to comment
Share on other sites

Officially, a dragon gives an experience buff after each level-up and acts in some emotions. Nothing more. I won't be surprised if these (avatar and dragon) are separate in game engine, with animation interacting only via events...

Link to comment
Share on other sites

In other words, ALL PLAYERS HAVE the "хвастается" emotion.

The ONLY emotion, which NOT all players have is "пляшет".

But how to deal with the name-less emotions?

Emotions from [0] to [74] have "text":

Code:
    table_begin 0

     id = 211

     text = L"танцует"

    table_end 0

...

    table_begin 74

     id = 285

     text = L"замышляет пакость"

    table_end 74

But emotions from [75] to [105] HAVEN'T "text" (those texts are nil):

Code:
    table_begin 75

     id = 286

    table_end 75

...

    table_begin 105

     id = 316

    table_end 105

Carnifex, you told there are 74 emotions total.

As you can see, in my list, there are all 75 emotions (#0-#74) (74 standard + 1 "пляшет" = 75).

So name-less emotions are only those with numbers #75-#105 - I guess those emotions are NOT used in Morse. Maybe it is OK?

Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using our site you agree to the Terms of Use