Jump to content
Alloder.pro: about Allods with love
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Alloder 2.0

We have started the process of project evolve, and this relates not only, and not even primarily of the site's view

Read more

Game tooltips

Tooltips provide a way for 3rd party fansites and extensions to display detailed information on mouseover.

Read more

New program for writers

We turn from quantity to quality and tell you how we will supplement the Allods Team program with rewards in rubles.

More

The new Updater

Let us to introduce the new addon updater software and to share the details

Read more

Alloder 2.0

We have started the process of project evolve, and this relates not only, and not even primarily of the site's view

Read more

Принятие выделенного квеста у NPC


illium_world
 Share

Recommended Posts

При разговоре с NPC, в случае, если у того есть квесты, квест можно выделить и принять нажатием кнопки "Принять". Есть задача не только принять этот квест, но ещё и выполнить действие по принятию этого квеста. Я добавил в нужное место кнопку, могу отследить реакцию и всё вроде бы замечательно, но - как получить id квеста, который я хочу принять то? Я полагаю, этот id надо передать в avatar.AcceptQuest(id). Может быть есть другие способы реализовать нужный мне функционал?
image.png.a5221e482f741c50169341054271b7df.png

UPD. А, ещё и не с того аккаунта тему создал(

Edited by illium_world
Link to comment
Share on other sites

1 час назад, logg сказал:

....

Logg, конечно можно получить все квесты у npc, и по имени квеста, например, брать дополнительно нужные. Сейчас это делается вот так:

function IsInList (questName, listName)
    if listName[localization][questName] then
            return listName[localization][questName]
    end
    return false
end

...
Global( "QuestsLocales", {
	[ "rus" ] = {
		[ "Охота с огоньком" ]		= true,
...

Но таблицу с квестами нужно наполнять руками - прям смотреть имя квеста и добавлять. Мне же не нужно брать вообще все квесты, только определённые. Поэтому было принято решение просто добавить кнопку в интерфейс, по нажатию которой квест будет приниматься аватаром и, дополнительно, сохраняться в бд.

 

А уже потом я задумался, как понять, какой именно квест из доступных сейчас хочет взять аватар.

Edited by illium_world
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using our site you agree to the Terms of Use