Jump to content
Alloder.pro  about Allods with love
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Results of the competition "Allods and Life"

Stories, that warm souls.

Read More

Digest December

We talk about what was done and updated in the past month. We help keep abreast of events.

Read more

The new Talents Calc

In honor of the tenth anniversary of alloder.pro, we have prepared a stunning gift for you.

Read More

Game tooltips

Tooltips provide a way for 3rd party fansites and extensions to display detailed information on mouseover.

Read more

New program for writers

We turn from quantity to quality and tell you how we will supplement the Allods Team program with rewards in rubles.

More

The new Updater

Let us to introduce the new addon updater software and to share the details

Read more

Как получить инфу о предмете в сумке, о бафе на себе, начать контекстное действие?


rdhzdrzh
 Share

Recommended Posts

Привет, вдруг кто-то знает, подскажите:

  1.  Как я могу получить информацию о предмете в сумке (в случае наличия предмета)? Поискал функции, там вот куча разных, но при этом очень похожих 
    • FunctionItemLibCountSimilarItemInBag -- --- function --- itemLib.CountSimilarItemInBag - количество похожих предметов в сумке
    • FunctionAvatarGetSameBindingStackCount -- function avatar.GetSameBindingStackCount - сколько таких же предметов в сумке
    • FunctionItemLibGetInBagStackCount -- --- function --- itemLib.GetInBagStackCount - количество всех подобных предметов в сумке
    • FunctionItemLibGetOverallStackCount -- --- function --- itemLib.GetOverallStackCount - количество всех подобных предметов в сумке
  2.  Как я могу получить информацию о наличии эффекта на аватаре (на самом себе) и уровнях этого эффекта?
  3.  Как я могу инициировать контекстное действие?
Link to comment
Share on other sites

1. Проще экспериментальным путём проверит каждую функцию. Предположу:

  • itemLib.GetInBagStackCount - проверяет только сумку
  • itemLib.CountSimilarItemInBag - проверяет только сумку, но помимо ресурса учитывает уровень и "цвет" предмета. То есть более строгая проверка
  • itemLib.GetOverallStackCount - проверяет не только сумку
  • avatar.GetSameBindingStackCount - проверяет не только сумку, учитывает привязку предмета к персонажу

2. См. пример тут https://alloder.pro/md/LuaApi/FunctionObjectGetBuffInfo.html

3. Примерно так:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using our site you agree to the Terms of Use